Značka „Fico“ na vrchole ?

Autor: Teodor Dlužanský | 7.2.2013 o 13:28 | (upravené 7.2.2013 o 13:42) Karma článku: 14,23 | Prečítané:  1288x

Obchodná značka „Fico" v politickom marketingu a biznise nemá dnes konkurenciu ! Nielen pre jeho majiteľa je zdrojom peňazí a moci, ale aj pre desiatky oligarchov, stovky milionárov a tisíce zamestnancov je vynikajúcim a nadštandardným zdrojom príjmov, a teda prosperity. Proste značka „Fico" je v kurze ! Tá veľmi dobre vynáša peniaze nielen majiteľovi tejto značky, ale aj tým, ktorí do tejto obchodnej značky investovali.

Nadštandardnú životnú úroveň týmto osobám platíme my všetci v daniach, odvodoch a poplatkoch. Nemám nič proti ich životnej úrovni, pokiaľ by bola vytvorená z reálnej pridanej hodnoty. A nie zo zadlžovania krajiny a každoročného deficitného hospodárenia ! Z hodnoty, ktorú by nám hlavný predstaviteľ značky „Fico" zabezpečil v prosperujúcim Slovensku a zabezpečil väčšine občanov !

Značka „Fico" spájaná často so značkou „Coca-Cola" je rozdielna v tom, že kým jedna je tu na trhu už desiatky rokov a bude ďalšie desiatky rokov, tak druhá tu je len nejakú tú päťročnicu. A bude len na dobu určitú. Značka Coca-Cola sa snaží byť úspešná celosvetovo a pre svojich akcionárov prináša pravidelný zisk. Značka „Fico" je úspešná len na jednom malom lokálnom trhu a pre úzku skupinu ľudí.

Každá značka potrebuje mať svojich zákazníkov. Pokiaľ nebudú zákazníci, nebude ani značka „Coca-Cola" ponúkať svojím zákazníkom pridanú hodnotu, za ktorú sú ochotní zaplatiť. Pokiaľ nebudú spokojní zákazníci s produktom, prejdú ku konkurencii...

Je len otázkou času, kedy značka „Fico" začne strácať konkurencieschopnosť ! Jej export na zahraničné trhy je nemožný. Znamená to, že za hranicami Slovenska je táto značka nepredajná a má nulový potenciál rastu. Na domácom trhu značka „Fico" začne strácať svoje pozície a trhový podiel práve preto, že neponúka svojim zákazníkom sľubovanú pridanú hodnotu. Sociálne spravodlivý štát a sociálne istoty ! Jej „reklamná kampaň", že konsolidácia verejných financií vo forme zvyšovania daní, odvodov a poplatkov sa týka len bohatých občanov a firiem, bola a je klamlivá ! Priaznivci, sympatizanti, ale aj konzumenti (členovia) sú už dnes rozčarovaní a sklamaní. Logicky budú hľadať na trhu produkt s novou značkou.

Či je tu priestor na novú značku s potenciálom rastu a získania významného podielu na trhu v konkurencii so značkou „Fico" je otázkou na diskusiu.

V blogu http://dluzansky.blog.sme.sk/c/319885/Prirodne-zakony-v-slovenskej-politike.html uvádzam jednu z možnosti uvedenia "novej značky" na slovenskom trhu. Tá by nahradila dnes už etablované, aj nové značky s malým podielom na trhu. Alebo značky, ktoré už dnes nemôžu bez zmeny obsahu, aj keď zmenili obal, získať stratené pozície. Je len na vlastníkoch týchto značiek, či chcú svoje produkty predávať ďalej a viac. V novom produkte a pod novou značkou. Jednoducho mať cieľ reálne konkurovať značke „Fico" na slovenskom trhu a znížiť jej dominantný podiel. Podmienkou pre úspech novej značky však nemôže byť každoročné deficitné hospodárenie štátu a jeho ďalšie neodôvodnené zadlžovanie, tak ako nám realizuje obchodná značka „Fico".

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Kto bude na Vianoce dokladať tovar? Firmy nevedia nájsť brigádnikov

Vo väčších mestách ponúkajú brigádnikom aj štyri eurá za hodinu, ale nikto nemá záujem.

SVET

Deň, ktorý navždy zostane dňom hanby USA

Od útoku na Pearl Harbor ubehlo 75 rokov.

PLUS

Anton Zajac: Šancou pre Slovensko je nová, slušná strana

Nežijeme v liberálnej demokracii, ale oligarchii, hovorí spolumajiteľ Esetu.


Už ste čítali?